torsdag 18 december 2008

reklambetraktelser, del 1

I Gillette-reklamen visar de hur Tiger Woods fick en golfklubba i present när han var liten, sedan hur diverse tennis- och fotbollsproffs fick tennisracketar och fotbollar i present och sedan föreslås man köpa en Gillette rakhyvel, för att "rätt gåva kan ta fram det bästa hos folk". Jag undrar varje gång vad de syftar på. Ska han bli en superrakare? Ska han börja raka katter, pingviner och tanter med ledvärk som inte når ner till vaderna längre? Eller bara sig själv? Ska han med potentialen i sin nya rakhyvel äntligen börja raka pungen, är det det reklammakarna tror är de julklappshandlande fruarnas hemliga önskan? Eller kanske ryggen. Finns det folk som rakar ryggen förresten, eller är det en totalt vaxdominerad domän i och med den begränsade åtkomsten? Den väcker så många frågor, den där reklamen.

3 kommentarer:

Anonymous Pang sa...

Haha, jag hade precis samma undran/blogginlägg för några dagar sen!

18 december 2008 17:01  
Blogger Shim sa...

Hmm nu när du säger det blir jag aningen oroad. Den består ju faktiskt av ett knivblad som dessutom är monterad i en hållare. Rena vapnet.
Så om "rätt gåva kan ta fram det bästa hos folk" hoppas jag att varken morgondagens psyko eller de som skär sig får en sån här i paketet.

18 december 2008 18:08  
Anonymous Anonym sa...

Hahaha! Klockrent....

18 december 2008 18:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Startsida